سنگ بادبر گندمک چه ظاهری دارد و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

 

در کارگاه، سنگ ها به طور منظم مربع و با تبر شکل می گیرند و به آنها شکلی ناهموار و ناهموار به نام سنگ باد می دهند. این سنگ کاربردهای متنوعی برای ساختمان ( بیرونی و داخلی ) و محوطه سازی دارد و در رنگ های متنوع موجود می باشد. اما اغلب برای ساخت سنگ نما و تراورتن استفاده می شود. نمای سنگ بودبار پر از حس خوب و زیبایی منحصر به فرد با حفظ ظاهر طبیعی سنگ در کنار فضای سبز برای رفع تمامی استرس و خستگی های زندگی روزمره می باشد. شاید یکی از مهم ترین دلایلی باشد که اغلب از این نوع طراحی برای نمای ویلاها و باغ ها استفاده می شود. به طور کلی سنگ بادی در ابعاد 15*30 و ضخامت 2 تا 4 سانتی متر تهیه می شود. به طور کلی هرچه ضخامت انتخابی بیشتر باشد قسمت بیشتری از لبه سنگ پر شده و جلوه زیبایی بیشتر خواهد داشت.

 

مزایا و معایب سنگ های بادبری

بادگیرها به دلیل داشتن سطح چکشی ناهموار، کثیفی بیشتری را در خود نگه می دارند و شستشوی آنها دشوارتر خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می کنیم با توجه به رنگ سنگ از رزین و نانو استفاده کنید. حتی اگر آسیاب بادی دارید که سال ها از آن استفاده می شود و می خواهید آن را تمیز کنید، بهتر است با مشاوران ما صحبت کنید و مشاوره بگیرید. ما شما را به صورت رایگان راهنمایی می کنیم تا زیبایی سنگ خود را بازیابی کنید و از خلقت طبیعی خود لذت ببرید و انرژی بگیرید.

 

باد پره ها به دلیل نوع خاص پردازش نمی توانند ابعاد متفاوتی داشته باشند و در ابعاد محدود هستند.

با توجه به ضخامت بیشتر آنها نسبت به سایر سنگ ها، وزن این نوع سنگ نسبت به سایر انواع فرآوری بیشتر خواهد بود.

چیدن و بارگیری و همچنین تخلیه این نوع سنگ نسبت به سایزهای دیگر سنگ هایی که در ساختمان سازی استفاده می کنیم زمان بیشتری می برد.

 

معدن سنگ بادبر

سنگ بادبر تقریباً 17 نوع مختلف دارد که از معروف ترین آنها می توان به معدن سنگ جوشخان با رنگ سفید و سنگ نجف آباد با تم رنگ مشکی اشاره کرد. سنگ های تراورتن در رنگ های مختلفی مانند کرم، شکلاتی، زرد یا لیمویی و قرمز تولید می شوند.

از دیگر سنگ های معروفی که به صورت بادی تولید می شوند می توان به مرمر سفید سمیرم، مرمر پرتاووسی و چند سنگ مرمر اشاره کرد.

بادگیر سفید مرمری درخشان

سنگ بادی تراورتن قرمز

پنکه مرمری طاووسی

سنگ بادبور سیاه نجف آباد

سنگ مرمر سفید بابر

و…

 

قیمت بادگیر به چه چیزی بستگی دارد؟

ابعاد و ضخامت سنگ

طبیعتاً هر چه ابعاد بادبر ها بزرگتر باشد ضخامت آنها بیشتر می شود و قیمت آنها افزایش می یابد. از طرفی برای اجرا در کف و رمپ با افزایش ضخامت، قیمت سنگ در نتیجه افزایش می یابد. نوع سنگ یکی از گزینه های اصلی برای تعیین نرخ و قیمت سنگ بادی می باشد. شیشه های جلو در مواد مختلفی مانند سنگ تراورتن، مرمر و حتی سنگ مرمر تولید می شوند. که هر کدام با توجه به کیفیت سنگ می توانند قیمت متفاوتی داشته باشند که در آپدیت های بعدی همین صفحه به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

صادرات سنگ بادبر شده

با توجه به بالا بودن هزینه های صادرات و حمل و نقل، برخی از تجار کشورهای همسایه به دنبال سنگ های ارزان تر هستند. با توجه به اینکه سنگ بادبر در سایزهای کوچک تولید می شود و هزینه چندانی ندارد و قیمت مناسبی دارد، در سال های اخیر گزینه مناسبی بوده و اغلب به کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و کشورهای فارس صادر می شود. خلیج فارس سنگ آسیا در تولید و صادرات این سنگ تخصص دارد و سابقه بسیار خوبی دارد.

 

کچلی در بادبر به چه معناست؟

 

به مناطق مسطح بدون تبر که بیشتر در وسط باد قرار دارند می گوییم. این سطح صاف بدون محور در نتیجه محورهای اطراف ایجاد می شود. مثلاً یک مستطیل 30*15 را در نظر بگیرید که کارگر با توجه به ضخامت سنگ دور این مستطیل را چکش می کند. در نتیجه، هر چه ضخامت سنگ بیشتر باشد، چکشی که کارگر با آن برخورد می کند قوی تر می تواند به وسط سنگ برسد. و بادگیرهای آن را اعمال کنید. اما اگر ضخامت سنگ کم باشد از فشار و وسعت این چکش کاسته شده و در نتیجه حجم کمتری بلند شده و سطح صاف و به اصطلاح طاس سنگ بیشتر می شود.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 770
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: